Als geven en nemen uit balans is….Waar staat u in de verdienketen?

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1117384

Naar aanleiding van David Sington’s documentaire uitgezonden op 30 november door de VPRO-Import en een gesprek dat ik onlangs met een monteur die dagelijks bij arm en rijk over de vloer komt had. Wil ik u een tweetal vragen stellen.Waarom?

Tijdens het gesprek met de monteur vroeg ik hem wat hem weerhield om vanuit zijn positie een bijdrage te leveren aan innovatie, met name omdat hij dagelijks bij mensen over de vloer komt en invloed kan hebben op meer gebruik van duurzame energie. Zijn standaard antwoord was dat innovatie rondom duurzame energie te duur is en niet dat rendement geeft aan wat ze nu gebruiken.

Een beetje de feiten kennende wist is dat dit onjuist is. Dus ik vroeg verder en toen kwam het echte antwoord. Zijn bedrijf hielt het implementeren van duurzame energie bij particulieren tegen om meerdere redenen, oneigenlijke redenen. Zoals rendement tov kosten of onderhoud ten opzichte van gebruikers gemak. En uiteindelijk final kwam het argument dat volgens mij bij veel mensen die hier in Nederland tegen verandering zijn aangedragen worden, namelijk de directe invloed op de eigen portemonnee van vandaag.

In eerste instantie heel begrijpelijk en bekijkend vanuit werkgelegenheid is deze redenering niet helemaal handig. Inhoudelijk ga ik nu even niet in op waarom want daar gaat het nu niet om.

De bovenstaande documentaire zetten me aan het denken …

Vandaar mijn vraag aan u Weet u waar staat u in de keten van werk en geld verdienen staat? En in welke mate denkt u invloed te hebben om een beter economische klimaat? Mocht u mij willen mailen post(at)monique-sparla.nl, ik hoor graag van u.

Geef een reactie

