Hoever kun je als politieke partij doorslaan om een samenleving ten tijde van een crisis in het gareel te houden?

Schermafbeelding 2012-08-23 om 20.15.01

Afgelopen weken ben ik van de ene verbazing in de ander gevallen. Een rechter die als straf 1 jaar lang het verbond op sociale media oplegt. (http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2013/01/man-veroordeelt-tot-social-media-verbod)  En nu lees ik dat een politieke partij zichzelf wil overtreffen om alle kikkers in de kruiwagen te houden door een anoniem meldpunt opruiing op sociale media in te stellen? http://webwereld.nl/t/113171.html

Wat zegt dit over de mensen die dit bedenken?

In de 2e WO was er de voorloper de bekende “Karteikarten” een anonieme registratie voor homo’s “Die Reichszentrale zur Bekämpfung der Homosexualität und der Abtreibung” Hoe doorgeslagen ben je dan als groep als je op deze wijze alle kikkers in je kruiwagen wilt houden? Is er dan niemand meer die elkaar kritisch durft aan te spreken en een serieus gesprek wilt aan gaan over wat dit soort zaken aan invloed hebben op onze democratie?  http://de.wikipedia.org/wiki/Reichszentrale_zur_Bekämpfung_der_Homosexualität_und_der_Abtreibung

Krijgen we n Nederlandse versie van de DDR stasi? Wil deze politieke partij een “Ministerium für Staatssicherheit” in Nederland of zo? Welke ambities hebben deze mensen?

Kortom het gaat echt te ver als de VVD een anoniem meldpunt voor opruiing op sociale media wil hebben!

Toch???

5 thoughts on “Hoever kun je als politieke partij doorslaan om een samenleving ten tijde van een crisis in het gareel te houden?

  1. tot voor kort heb ik me 40 jaar lang niet meer om kerken als geloofskwekerij bekommerd. Is wel historie, cultuur, kunst en alles ander positieve voor mij gebleven. Sinds kort bekruipt me soms een eigenaardig gevoel omdat ik herhaaldelijk – en dus té vaak – de oud-bekende en zeer dwingende manier van uiten door “de kerk-mensen” in de media tegenkom. Zelfs de opper-atheïsten op tv doen devoot …het moet dus een voordeel te behalen zijn door met de kerk te sjansen… en ik bedoel niet de hemel…..
    Hoe gezegd de kerk mag er zijn – ik heb wel een afkeer tegen “afdwingers in de nam van god” in de samenleving. …..

      • vind dat mijn reactie op uw blog van 2013 past en actueel is …. gebeurtenissen tussentijds laten ook andere interpretatie toe…de tand der tijd doet soms pijn.

Geef een reactie

